|
Sweet Home 3D Forum » List all forums » » Forum: Features use and tips » » » Thread: Can I customize the render settings » » » » Post: Re: Can I customize the render settings |
Print at Dec 17, 2025, 6:47:13 AM |
| Posted by sree.arun.kr at Nov 4, 2013, 6:41:24 PM |
|
Re: Can I customize the render settings Thanks, Emmanuel Puybaret Here is my trial Render-1 in HQ & it takes 6 minutes ![]() with default settings, -Xms1024m -Xmx1536m -Dcom.eteks.sweethome3d.j3d.PhotoRenderer.highQuality.globalIllumination=default -Dcom.eteks.sweethome3d.j3d.PhotoRenderer.highQuality.diffusedBounces=1 -Dcom.eteks.sweethome3d.j3d.PhotoRenderer.highQuality.causticsPhotons=0 -Dcom.eteks.sweethome3d.j3d.PhotoRenderer.highQuality.shininessShader=silk -Dcom.eteks.sweethome3d.j3d.PhotoRenderer.highQuality.antiAliasing.min=1 -Dcom.eteks.sweethome3d.j3d.PhotoRenderer.highQuality.antiAliasing.max=2 , Here is my trial Render-2 in HQ & it takes 1 Hr.3minutes ![]() with High settings, -Xms1024m -Xmx1536m -Dcom.eteks.sweethome3d.j3d.PhotoRenderer.highQuality.globalIllumination=path -Dcom.eteks.sweethome3d.j3d.PhotoRenderer.highQuality.diffusedBounces=3 -Dcom.eteks.sweethome3d.j3d.PhotoRenderer.highQuality.causticsPhotons=1000000 -Dcom.eteks.sweethome3d.j3d.PhotoRenderer.highQuality.shininessShader=default -Dcom.eteks.sweethome3d.j3d.PhotoRenderer.highQuality.antiAliasing.min=1 -Dcom.eteks.sweethome3d.j3d.PhotoRenderer.highQuality.antiAliasing.max=2 & Here is my trial Render-3 in HQ & it takes 3minute.20Sec ![]() with Optimize settings, -Xms1024m -Xmx1536m -Dcom.eteks.sweethome3d.j3d.PhotoRenderer.highQuality.globalIllumination=path -Dcom.eteks.sweethome3d.j3d.PhotoRenderer.highQuality.diffusedBounces=0 -Dcom.eteks.sweethome3d.j3d.PhotoRenderer.highQuality.causticsPhotons=0 -Dcom.eteks.sweethome3d.j3d.PhotoRenderer.highQuality.shininessShader=silk -Dcom.eteks.sweethome3d.j3d.PhotoRenderer.highQuality.antiAliasing.min=1 -Dcom.eteks.sweethome3d.j3d.PhotoRenderer.highQuality.antiAliasing.max=1 It give me a lots of work experience in all the way Thank you once again for posting information's. , ![]() ---------------------------------------- ![]() |
|
|
Current timezone is GMT Dec 17, 2025, 6:47:13 AM |